Prawa konsumenta

Klienci mają bardzo wiele praw, ale nie zawsze zdają sobie z tego sprawę. Ich pierwszym i podstawowym prawem, o które sami powinni dbać, jest prawo do paragonu. To on jest potwierdzeniem sprzedaży i uprawnia nas do ewentualnej wymiany lub zwrotu towaru. Jeżeli w ciągu tygodnia od daty zakupu zdecydujemy, że jednak chcemy fakturę, sklep ma obowiązek taką dla nas sporządzić. Nie pomoże tłumaczenie, że trzeba było poprosić o nią, zanim sprzedawca zaczął nabijać towary na kasę. Sklepy mają też obowiązki podawać ceny brutto (chyba, że ich oferta jest skierowana tylko do płatników VAT), a nie netto – w przeciwnym wypadku możemy zgłosić ich do Urzędu Ochrony Konsumenta. Tam też udamy się jeśli jakiś przedmiot jest uszkodzony, a sklep nie chce go przyjąć. Sklepy nie mają też prawa przyjmować reklamacji tylko jeżeli np. buty czy ubranie było nienoszone. Jeżeli bluzka się rozpruła a z butów odpadł obcas powinni przyjąć reklamację – oczywiście jeżeli wydarzyła się stosunkowo niedługo po zakupie.

Comments are closed.